nuffnang

cik husna nuna

Isnin, 31 Disember 2012

MENGHILANGKAN MASALAH DARI MASALAH



MENGHILANGKAN MASALAH DARI MASALAH

♥ “Barangsiapa melepaskan kesusahan seorang mukmin dari kesusahan dunia maka Allah akan melepaskan kesusahannya pada hari kiamat.“ (HR Muslim)

♥ “Barangsiapa memberi kemudahan orang yang dalam kesulitan maka Allah akan memudahkan didunia dan diakhirat.” (HR Muslim)

Ahad, 30 Disember 2012

Sajak Ke pantun Or syair..

Rindukanlah aku selalu
Di setiap langkahmu
Rindu nan menderu
Gelorakan jiwamu

Panggil dan sebut namaku
Saat rindu menyapa jiwamu
Alirkan hembus nafas cintamu
Menyentuh sanubariku

Jadikan ku pembuluh rindu
Pengobat kesepianmu
Jadikan aku penyuluh hatimu
Pembakar semangat hidupmu

Jadikan aku bidadarimu
Pujaan dalam kalbumu
Pengisi relung hatimu
Bersemayam di istana kasihmu.....

~✿>> Kek Choclate Moist ~✿>>


kek choclate Moist bentuk love g2 ade custmer kami bagi td.. hehhee/.. rezeki kami ktekan.. hehee
sayang kt custmer kami 2 name dia Razif N Kamal .. bwakn kek utk kami .. hehhehe .. Toink2... 










alang2 ade wc kami pn amik la gmbr kami.. hehehe... saya ske amik gmbr sy sdrii.. hehehehheheehheeehehhehe

Sabtu, 29 Disember 2012

Kesan parut di badan



BAHAN-BAHAN:

2 biji limau purut


CARA-CARA:

1. Mula-mula, perah limau purut di dalam mangkuk.
2. Sapukan jus tersebut, pada parut.
3. Amalkan petua ini setiap hari. Anda dapat lihat, kesan parut akan pudar dan hilang.

Menyegarkan kulit wajah


BAHAN-BAHAN:




Epal hijau

Air batu


CARA-CARA:

1. Cuci dan potong nipis epal hijau.
2. Kemudian, rendamkan epal tadi di dalam air batu selama 5 minit.
3. Setelah itu, letakkan di muka dan biarkan selama 15 minit.
4. Anda akan dapat rasakan kesegarannya. Jika diamalkan selalu ia juga boleh melicinkan kulit.

Isnin, 26 November 2012

Ungkapan I Love U dalam pelbagai bahasa



Ungkapan I Love U dalam pelbagai bahasa :
  1. English – I love you
  2. Afrikaans – Ek het jou lief
  3. Albanian – Te dua
  4. Arabic – Ana behibak (to male)
  5. Arabic – Ana behibek (to female)
  6. Armenian – Yes kez sirumen
  7. Bambara – M’bi fe
  8. Bangla – Aamee tuma ke bhalo baashi
  9. Belarusian – Ya tabe kahayu
  10. Bisaya – Nahigugma ako kanimo
  11. Bulgarian – Obicham te
  12. Cambodian – Soro lahn nhee ah
  13. Cantonese Chinese – Ngo oiy ney a
  14. Catalan – T’estimo
  15. Cheyenne – Ne mohotatse
  16. Chichewa – Ndimakukonda
  17. Corsican – Ti tengu caru (to male)
  18. Creol – Mi aime jou
  19. Croatian – Volim te
  20. Czech – Miluji te
  21. Danish – Jeg Elsker Dig
  22. Dutch – Ik hou van jou
  23. Esperanto – Mi amas vin
  24. Estonian – Ma armastan sind
  25. Ethiopian – Afgreki’
  26. Faroese – Eg elski teg
  27. Farsi – Doset daram
  28. Filipino – Mahal kita
  29. Finnish – Mina rakastan sinua
  30. French – Je t’aime, Je t’adore
  31. Gaelic – Ta gra agam ort
  32. Georgian – Mikvarh ar
  33. German – Ich liebe dich
  34. Greek – S’agapo
  35. Gujarati – Hoo thunay prem karoo choo
  36. Hiligaynon – Palangga ko ikaw
  37. Hawaiian – Aloha wau ia oi
  38. Hebrew – Ani ohev otah (to female)
  39. Hebrew – Ani ohev et otha (to male)
  40. Hiligaynon – Guina higugma ko ikaw
  41. Hindi – Hum Tumhe Pyar Karte hai
  42. Hmong – Kuv hlub koj
  43. Hopi – Nu’ umi unangwa’ta
  44. Hungarian – Szeretlek
  45. Icelandic – Eg elska tig
  46. Ilonggo – Palangga ko ikaw
  47. Indonesian – Saya cinta padamu
  48. Inuit – Negligevapse
  49. Irish – Taim i’ ngra leat
  50. Italian – Ti amo
  51. Japanese – Aishiteru
  52. Kannada – Naanu ninna preetisuththene
  53. Kapampangan – Kaluguran daka
  54. Kiswahili – Nakupenda
  55. Konkani – Tu magel moga cho
  56. Korean – Sarang Heyo
  57. Latin – Te amo
  58. Latvian – Es tevi miilu
  59. Lebanese – Bahibak
  60. Lithuanian – Tave myliu
  61. Malay – Saya cintakan mu / Aku cinta padamu
  62. Malayalam – Njan Ninne Premikunnu
  63. Maltese – Inhobbok
  64. Mandarin Chinese – Wo ai ni
  65. Marathi – Me tula prem karto
  66. Mohawk – Kanbhik
  67. Moroccan – Ana moajaba bik
  68. Nahuatl – Ni mits neki
  69. Navaho – Ayor anosh’ni
  70. Norwegian – Jeg Elsker Deg
  71. Pandacan – Syota na kita!!
  72. Pangasinan – Inaru Taka
  73. Papiamento – Mi ta stimabo
  74. Persian – Doo-set daaram
  75. Pig Latin – Iay ovlay ouyay
  76. Polish – Kocham Ciebie
  77. Portuguese – Eu te amo
  78. Romanian – Te ubesk
  79. Russian – Ya tebya liubliu
  80. Scot Gaelic – Tha gradh agam ort
  81. Serbian – Volim te
  82. Setswana – Ke a go rata
  83. Sindhi – Maa tokhe pyar kendo ahyan
  84. Sioux – Techihhila
  85. Slovak – Lu’bim ta
  86. Slovenian – Ljubim te
  87. Spanish – Te quiero / Te amo
  88. Swahili – Ninapenda wewe
  89. Swedish – Jag alskar dig
  90. Swiss-German – Ich lieb Di
  91. Tagalog – Mahal kita
  92. Taiwanese – Wa ga ei li
  93. Tahitian – Ua Here Vau Ia Oe
  94. Tamil – Nan unnai kathalikaraen
  95. Telugu – Nenu ninnu premistunnanu
  96. Thai – Chan rak khun (to male)
  97. Thai – Phom rak khun (to female)
  98. Turkish – Seni Seviyorum
  99. Ukrainian – Ya tebe kahayu
  100. Urdu – Mai aap say pyaar karta hoo
  101. Vietnamese – Anh ye^u em (to female)
  102. Vietnamese – Em ye^u anh (to male)
  103. Welsh – ‘Rwy’n dy garu
  104. Yiddish – Ikh hob dikh
  105. Yoruba – Mo ni fe

Rabu, 24 Oktober 2012

~~Kenali Wanita~~

a) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan.
b) Air - kedua, keenam, kesepuluh
c) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
d) Angin- keempat, kelapan, keduabelas

WANITA BERUNSUR TANAH
1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta
rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak
sombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan
sentiasa menjaga kecantikan.

WANITA BERUNSUR AIR
1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi
semangat.
2) Mengambil berat
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan
pasangan
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis
6) Mudah menangis

WANITA BERUNSUR API
1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas
menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu
6) Berwaspada selalu

WANITA BERUNSUR ANGIN
1) Lemah lembut dan menenangkan
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah ubah

Selasa, 16 Oktober 2012

Jom Main FB





Jom main emo2 ...kt fb ...

Yess !!!!


Yes .... kau dan lupa
yes .... kau buat silap
yes .... kau sedar
yes ... Kau nk kembali


tapi sori ... aku tidak terima kau lagi
terima kasih dan sila pergi ,,


Bercinta


Bercinta memang mudah
untuk dicintai pun memang mudah
tapi untuk dicintai oleh orang yang kite cintai
itulah yang sukar diperolehi ..


Rusuk kiri ku ...




Rusuk kiri ku

Tumbuhnya engkau dengan kehendakNYa
Menjadi peneman hari-hari hidupku
gembira aku bahagia aku dengan adanya kamu,
menjadi sokongan , buat diriku.

Tak ku lupa, pengorbanan dengan jasamu
menjadi sesorang isteri dan seorang ibu untuk anakmu

Oleh itu, ' I love You ' dan Saya Sayang Kamu'
Rusuk Kiriku

Hati ..





hati ,
Jangan terlalu mudah mempercayai
sehingga satu-satu benar terbukti

berikan ruang untuk diri sendiri
supaya tidak menjadi luka dihati

biarlah sedikit curiga menguasai
sehingga kau benar- benar menjadi isteri

Jangan Hina Negeri Kelantan



Sejujurnya, sedih dan terkilan dengan sikap segelintir rakyat Malaysia yang mengaku telah merdeka jiwanya tetapi pada masa yang sama tetap bodoh dan bebal menghina rakyat Kelantantanpa ada sekelumit perasaan malu.

Terbaru, seorang tutor sambilan di UTM, Skudai yang bernama Shafie Rosli dari Johor menghina seluruh rakyat Kelantan . Benarlah orang kata, walau setinggi mana pun belajar tetapi ditakdirkan oleh Tuhan untuk menjadi 'bodoh' tetap juga membawa 'kebodohan' nya kemana-mana walaupun menyambung pengajian peringkat PHD pada umur 25 tahun.

Kepada Shafiei Rosli, kami seluruh warga Kelantan mendoakan anda supaya anda selamat. Doa orang yang dizalimi dan disakiti insyallah didengar olehNya. Mungkin ujian awal Allah adalah memberi kamu 'kebijaksaan' menyambung PHD pada umur 25tahun. Tapi hari esok belum pasti.

Melaungkan 'say NO to fanaticim' , tetapi diri sendiri yang terlalu bebal dengan fanaticm. Inilah contoh manusia yang paling bongkak yang pernah kami jumpa.

Ngaji tinggi-tinggi , tapi bodo bertingkat-tingkat.

"Anda boleh membunuh 100 pemuda Kelantan, tetapi anda belum tentu mampu membunuh 1 jiwa pemuda Kelantan " 

Ayuh tekan share dan sebarkan 'kecerdikan' seorang tutor sambilan dari UTM ,Skudai ini.

Ini nombor telefon Shafiei Rosli : 07-5534384/013-7984950
FB :http://www.facebook.com/mshafierosli



Selepas kahwin nanti,


Selepas kahwin nanti,
Isteri masak ~> suami makan.
Suami imam ~> isteri makmum.
Suami baca doa ~> isteri aminkan.
Isteri merajuk ~> suami pujuk.

~> Hidup saling melengkapi selepas perkahwinan. Bahagia kan? (,"(",)~

~> Itulah KEMANISAN sesudah sebuah PENANTIAN
Walaupun PENANTIAN itu satu PENYIKSAAN tapi percayalah sebuah penantian yang disandarkan kepada REDHANYA tak kan sia2 dan kita akan merasai satu ANUGERAH yang terhingga dari sebuah PENANTIAN yang penuh dengan KESABARAN itu (,^^(^^,)

BUnga

________▄██✿███▄
_______ ▄██▀██████▄
______██▀__███▒████
_____██____███░░‿░▀
______██____██░░░░░
_______██____ ██░░♥ _ (❀✿❀)
________ █_____ █▒ ___ (✿ ☼ ✿)
_________█ ___▓▓░▓___ (❀▐ ❀)
____█❀ _█_ ▓▓▓▒░▒▓__█_▐__▄
_____▀█▀_ ▓▓_▓▓▒░▒▓ ▀█▐_█
_________▓▓_▓▓▓▓▓▓____ ▐▀
_________▓▓_▓▓▓▓▓______▐
_______ ▓▓__▓▓▓▓_▓▓____▐░
______ ▓▓__▓▓▓▓▓___▓___▒▒
_____ ▓▓_▓███❋██▓__▓▓▓
___▒▒___▓██▒███▒▓
___░___▓██▒███▒██▓
______▓██▒███▒███▒▓
_____▓██▒███▒███▒██▓
_____▓█▒███▒███▒███▒▓
▓___▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓________▒░░░▒░░░▒
▓________▒░░░▒░░░▒
▓________▒░░▒_▒░░░▒
▓________▒░░▒__▒░░░▒
▓________▒░░▒__ ▒░░░▒
▓________▒░░▒__▒░░░▒
▓________▒░░▒▒░░░▒
▓▄▄▄▄▄▄▒░░▒░░▒
▓██████▒░░▒▒
▓_█❤█___███
▓███____ ███
▓█_______███
▓________██❥█
▓________██▀██▄

Isnin, 8 Oktober 2012

TAKUKAH KAMU.. ??

TAKUKAH KAMU.. ??

♥ Seorang muslimah yang tak melayan lelaki apabila ditegur janganlah kau kata dia sombong ,
♥ Seorang muslimah yang tiada teman lelaki , janganlah kau kata dia tak laku ,
♥ Seorang muslimah yang tegas dalam memelihara prinsip aurat , janganlah kau kata dia kolot ,
Seorang muslimah yang tak pandang kau tika bersemuka , janganlah kau ingat kau hensem sangat sampai dia takut nak pa
ndang , -_-"

TAHUKAH KAU WAHAI ADAM ,

Apa yg ada di sebalik sekeping hati muslimah itu ?
Ketahuilah , dia sedang berjuang memelihara hati engkau supaya tegar meletakkan Allah di atas singgahsana dalam hatimu .
Dia mahukan engkau , menjadi mujahid yang sibuk menegakkan kalimah haq berbanding melayani hawa nafsumu .
Betapa dia sangat takut andai dirinya menjadi punca kelalaian hatimu dalam menunaikan haq Allah .
Betapa dia sangat takut andai dirinya mengkhianati haq Allah dgn mengambil alih singgahsana Allah dalam hatimu .. ♥ ^_^

Bukan mudah menjadi suami,

Bukan mudah menjadi suami,
Harus bertanggungjawab terhadap keluarga, Ibu dan juga Isteri,
membahagiakan mereka berdua,
mentaati ibu dan juga menjaga hati isteri,

Bukan mudah menjadi suami,
Harus mendidik isteri dan anak-anak ke jalan ALLAH,
Memberi makan isteri dan anak-anak dari jalan yang halal,
Melayan isteri dengan sabar dan ikhlas,
Harus memimpin rumah tangga dengan kebijaksanaan dan penuh p
erasaan,

Bukan mudah menjadi suami,
Jangan bermimpi beristeri banyak,
Jikalau satu pun tidak mampu di jaga dan di didik dengan sempurna,
Apalagi di tambah dengan dua atau tiga,

Begitulah sang suami..

Fahamilah tanggungjawab anda, Wahai para Suami dan Calon Suami yang diamanahkan semasa kita menjawab akad untuk seorang wanita, yang menjadi isteri anda.

Fahamilah amanah anda, yang diberikan oleh ALLAh kepada kita. Jagalah kami, para isteri dengan sebaik-baiknya.

“Ingatlah bahawa manusia yang baik adalah yang baik pada keluarganya, dan lelaki yang baik adalah yang baik pada isterinya.”

Lawak ....

Nak di jadikan cerita, adalah seorang gadis 18 tahun menjadi pelacur sambilan ketika waktu lapang di sebuah rumah urut di hujung kampungnya. Gadis ini tinggal bersama neneknya yang dah tua di pinggir kampung berdekatan dengan bandar kuantan. Walaubagaimanapun, neneknya tidak tahu menahu pasal kegiatan cucunya itu.

Suatu hari, satu kumpulan pelacur telah diserbu di rumah urut tersebut,
termasuklah gadis yang diceritakan ini. Polis meminta kesemua pelacur-pelacur berdiri berbaris dan membuat satu garisan lurus. Semasa pelacur-pelacur itu sibuk berbaris, tiba-tiba muncul nenek tua kepada gadis itu jalan sambil terbongkok-bongkok kerana ingin membeli belacan di kedai hujung kampung. Sedang nenek itu berjalan, terperasan lah akan cucunya yang sedang berbaris itu, lalu dia pun bertanya kepada cucunya, “Kenapa kamu berbaris di sini cu?” Disebabkan gadis itu takut akan diketahui neneknya tentang kegiatannya, maka cucunya pun menjawab “Ni nenek, ada orang nak derma oren 1 kotak, jadi dia minta kami berbaris untuk terima oren tu la.” Setelah mendengar penjelasan dari cucunya, dia pun memulakan langkahnya yang perlahan itu untuk beredar. Tiba-tiba nenek itu terfikir, baik aku berbaris jugak, boleh bawak balik 1 kotak oren lagi. Lalu, nenek si gadis itu pun turut berbaris dihujung barisan dengan niatnya, mengharapkan 1 kotak oren itu.

Dalam masa yang sama, beberapa anggota polis sedang mengambil kenyataan-kenyataan dari gadis yang sedang berbaris itu. Apabila sampai giliran mendapatkan kenyataan orang terakhir, dia terkejut kerana tercegat seorang nenek yang bongkok tiga macam tiada kudrat sedang berdiri sambil tersengih.Polis itu tercengang lalu tertanya, “Kamu ni nenek tua, bagaimana kamu lakukannya?” Si nenek (menyangka soalan itu ditanya tentang bagaimana dia boleh makan oren itu) Nenek itu pun menjawab, “Oh senang je. Saya hanya cabut gigi palsu dan mula sedut sampai airnya kering.”

Petua Mendidik Anak Menghormati Ibu Bapa

1. Jika si ibu marahkan anak, bapa mesti diam dan jangan campur tangan semasa anak itu dimarahi. Begitulah sebaliknya. Jika tidak, anak akan hilang rasa hormat terhadap ibu atau bapa yang memarahi anak. Anak mencontohi apa yang diajar atau dididik oleh ibu bapanya. Apabila berlaku percanggahan arahan atau peraturan, anak akan menjadi keliru siapakah yang p
atut dia patuhi, si ibu atau si bapa?


2. Bapa jangan menengking, mengherdik atau bertengkar dengan Ibu di hadapan anak-anak. Begitulah sebaliknya. Anak mencontohi tindak-tanduk ibu bapa. Satu rutin putaran kehidupan akan kembali dilakukan oleh anak ke atas ibu yang sering ditengking oleh bapa di hadapan anak-anak.

3. Sentiasa masak untuk anak dan ajak anak sama-sama masak atau makan. Makanan hasil tangan ibu dapat mengeratkan hubungan rohani anak dan ibu.

4. Ibu bapa MESTI makan bersama anak-anak.

Khamis, 27 September 2012

Doa, ayat2, n Macam2 lagi


Doa Ibu =►ialah keikhlasan terbaik di semesta.
Doa Ibu =►ialah jambatan kebahagiaan bagi anak-anaknya.
Doa Ibu =►ialah wujud cinta dari air mata dihdpnTuhan.
Doa Ibu =►ialah ketulusan yg selalu memaafkan kesalahan.
Doa Ibu =►ialah cinta yang tak pernah padam.











Sabtu, 22 September 2012

Selepas kawin nanti




Selepas kawin nanti

♥ Isteri masak ~> suami makan.
♥ Suami imam ~> isteri makmum.
♥ Suami baca doa ~> isteri aminkan.
♥ Isteri merajuk ~> suami pujuk.

~♥> Hidup saling melengkapi selepas perkahwinan. Bahagia kan?('',)~

~♥> Itulah KEMANISAN sesudah sebuah PENANTIAN ♥

~♥> Walaupun PENANTIAN itu satu PENYIKSAAN tapi percayalah sebuah penantian yang disandarkan kepada REDHANYA tak kan sia2 dan kita akan merasai satu ANUGERAH yang tak terhingga dari sebuah PENANTIAN yang penuh dengan KESABARAN. InsyaAllah ツ

Khamis, 6 September 2012

FIRST TIME NGORAT




*FIRST TIME NGORAT*
-Piweett !
-heeyy u nak kenal boley??
-nak num boley?
-comel,cantekk,sweet,manja
-sepadan nie
-i minat kt you
(ayat xnk klah weehh, kononye cair bila puji)

*TIME DITERMA JDY COUPLE*
-thanks syg
-i janji xkn tnggal kn you
-i janji akn setia bby
-i janji akn jge syg
-i janji xkn pndg gurl len
-i akn buad ape sje untuk u syg
-forever with u
-sumpah cinta u dalam2
-(dalam lubang lu mmg la bodoh)

*1 BULAN COUPLE*
-love u
-miss you
-always remember u
can't live without u
-don't wanna break with you
-you are my sweetdream
-you're are my sweet heart
(Lu ayat jiwang karat terserlah weii)

*3 BULAN COUPLE*
-syg nanti kter sms i mngantuk
-takde krdt honey
-fon low battery
-i nak men gme
-fon rosaklahh
-busy
(nak tw x knper mreka ckp mcm toh wahai wanita2 sekalian, sbb mereka dahh mula BOSAN dengan korang)

*BILA DAH BREAK*
-i hate you
-temberang lah kau
-macam bohsia
-bajet hot
-stupid you
-tak guna
-go to hell
-peggy mampos lar
-i dont wanna love u anymore

Isnin, 3 September 2012

:: KELANTAN DARUL MISKIN ::.



Di negeri miskin itulah,
Mempunyai seorang Sultan, kesayangan rakyat.

Di negeri miskin itulah,
Jual beli dihentikan bila azan berkumandang..

Di negeri miskin itulah,
Selebriti wanita popular tanah air bertudung ayu..

Di negeri miskin itulah,
Berebut ibu ayah mendaftar anak di Maahad Tahfiz Sains..

Di negeri miskin itulah,
Diperkenalkan sistem gadaian Islam Ar-Rahnu menolak riba..

Di negeri miskin itulah,
Kerja 5 hari seminggu mula berkuatkuasa..

Di negeri miskin itulah,
Hari Jumaat dijadikan hari menuntut ilmu agama..

Di negeri miskin itulah,
Cuti bersalin mula ditambah dari 40 ke 60 hari..

Di negeri miskin itulah,
Elaun Menteri Besar dipotong untuk Tabung Serambi Mekah..

Di negeri miskin itulah,
Amalan memberi cenderamata kepada pemimpin dihentikan..

Di negeri miskin itulah,
Waktu bekerja pada bulan Ramadhan dipendekkan..

Di negeri miskin itulah,
Cuti iddah diberikan khusus kepada kakitangan wanita yang kematian suami..

Di negeri miskin itulah,
Tak mungkin sekali kelihatan pawagam dan tempat hiburan..

Di negeri miskin itulah,
Papan tanda cara menjaga aurat ditayangkan..

Di negeri miskin itulah,
Peringatan waktu solat di sepanjang jalan..

Di negeri miskin itulah,
Ramai orang mengenal mula mengenal Tuhan..

Di negeri miskin itulah,
Lahirnya tokoh-tokoh islam terkenal..

Di negeri miskin itulah juga,
Ambo dilahirkan dan dibesarkan .

Syukur padaMU ya ALLAH.

Selasa, 10 Julai 2012

Di Saat Aku Ingin

hiasan semata2... TOink2...


Di Saat Aku Ingin Bermesej ...... 
Kau Pulak Nak Tido ..

Di Saat Aku Ingin Berjumpe ...... 
Kau Pulak Takde Duit ..

Di Saat Aku Ingin jujur ....... 
Kau Pulak Tak Percaye ..

Di Saat Aku Ingin Keluar ...... 
Kau Pulak Membebel Takkasi Keluar ..

Di Saat Aku Sakit ..
 Kau Pulak Yang Over Risau ..

Di Saat Aku Merajok .. 
Kau Pulak Beria2 Nak Pujok ..

Di Saat Aku Ingin Pergi .. 
Kau Pulak Yang Sedih ..

Di Saat Aku Tiada .. 
Kau Pulak Yang Mengalir Air Mata ..

Di Saat Itu Lah .. 
Kau Dan Aku Saling Merindu .. ♥ ♥ ♥

Sabtu, 9 Jun 2012

(✿◠‿◠) (✿◠‿◠) (✿◠‿◠) (✿◠‿◠)



(✿◠‿◠)saya pernah SETIA,
tapi DIDUAKAN..(╯︵╰,)

(✿◠‿◠)saya pernah PERCAYA,
tapi DIKHIANATI..(╯︵╰,)

(✿◠‿◠)saya pernah MENCINTAI,
tapi DISAKITI..(╯︵╰,)

(✿◠‿◠)saya pernah MEMILIKI,
tapi akhirnya KEHILANGAN..(╯︵╰,)

(✿◠‿◠)saya pernah JUJUR,
tapi DITIPU..(╯︵╰,)

(✿◠‿◠)saya pernah BERHARAP,
tapi harapan tu cuma SIA-SIA..(╯︵╰,)

- Lebih baik menunggu orang yang tepat daripada
menghabiskan waktu dengan orang yang salah -,
(✿◠‿◠)(✿◠‿◠)(✿◠‿◠)(✿◠‿◠)(✿◠‿◠)(✿◠‿◠)(✿◠‿◠)


♥ Kekasih KEKAL ABADI

♥ Kekasih KEKAL ABADI ♥ Allah s.w.t

♥ Kekasih SEJATI ♥ Nabi Muhammad s.a.w

♥ Kekasih HATI ♥ Ibu & Ayah

♥ Kekasih TERCARI-CARI ♥ Seorang Suami @ Isteri

♥ Kekasih DINANTI-NANTI ♥ Syurga

♥ Kekasih PERLU DIHAYATI ♥ Al-Quran. .

♥ Kekasih PERLU DIIKUTI ♥ Sunnah Rasulullah(SAW)

 

 

 

Rabu, 25 April 2012

7 Petanda Teman Lelaki Tidak Sesuai Untuk Dijadikan Pasangan Hidup



hiasan semata2

  • Dia selalu lewat ketika ingin berjumpa dan kadangkala tidak muncul langsung. Dia selalu memberi janji manis dan mengharapkan anda percaya sedangkan dia tidak pernah tunaikan janjinya. Jangan lihat apa yang lelaki tersebut kata sebaliknya lihat apa yang lelaki tersebut lakukan untuk anda


  • Anda tidak gembira apabila bersama dengannya kerana dia tidak tahu bagaimana hendak melayan anda dengan baik


  • Dia selalu bercerita mengenai perempuan lain di hadapan anda tanpa mengambil kira apa yang anda rasa


  • Dia selalu bermain sms ketika bersama dengan anda. Apabila anda tanya dengan siapa dia bersms, dia akan kata kawan atau urusan tertentu. Ingat, lelaki ini licik. Lagipun, dia lebih rela melayan sms dari melayan anda yang berada di hadapannya. Jadi, siapa yang lebih penting sekarang?


  • Anda telah selalu keluar bersama tetapi anda tidak tahu perkara peribadi mengenai dia. Antaranya anda tidak tahu impian dia atau dia selalu menyembunyikan perkara tertentu dari anda


  • Dia selalu terlepas perkara penting seperti hari jadi anda atau appointment penting


  • Dia selalu cemburu akan tindakan anda tetapi apabila anda ajak berkahwin, dia akan berikan 1001 alasan. Selain itu, dia juga selalu elakkan diri dari bersembang hal perkahwinan

Ahad, 22 April 2012

PERNIKAHAN ATAU PERKAHWINAN

hiasan semata2 

PERNIKAHAN ATAU PERKAHWINAN

Pernikahan atau perkawinan
menyingkap tabir rahsia
Isteri yang kamu nikahi
tidaklah semulia Khadijah
tidaklah setaqwa Aisyah
pun tidak setabah Fatimah
Justru isterimu hanyalah wanita akhir zaman
yang punya cita cita
menjadi solehah…

Pernikahan atau perkawinan
mengajar kita kewajiban bersama
isteri menjadi tanah kamu langit penaungnya
isteri ladang tanaman kamu pemagarnya
isteri kiasan ternakan kamu gembalanya
isteri adalah murid kamu mursyidnya
isteri bagaikan anak kecil kamu tempat bermanjanya

Saat isteri menjadi madu kamu teguklah sepuasnya
seketika isteri menjadi racun kamulah penawar bisanya
seandainya isteri tulang yang bengkok berhatilah meluruskannya..

Pernikahan atau perkawinan
menginsyafkan kita perlunya iman dan taqwa
Untuk belajar meniti sabar dan redha Allah swt.
karena memiliki isteri yang tak sehebat mana
justru kamu akan tersentak dari alpa
kamu bukanlah Rasulullah saw.
pun bukanlah Sayyidina Ali Karamallahhuwajhah
cuma suami akhir zaman
yang berusaha menjadi soleh… amin…

Untuk isteri.. renungkanlah…
Pernikahan atau perkawinan
membuka tabir rahasia
Suami yang menikahi kamu
tidaklah semulia Muhammad saw.
tidaklah setaqwa Ibrahim
pun tidak setabah Ayyub
atau pun segagah Musa
apalagi setampan Yusuf
Justru suamimu hanyalah pria akhir zaman
yang punya cita cita
membangun keturunan yang soleh…

Pernikahan atau perkawinan
mengajar kita kewajiban bersama
Suami menjadi pelindung kamu penghuninya
suami adalah nahkoda kapal kamu navigatornya
suami bagaikan balita yang nakal kamu adalah penuntun kenakalannya
saat suami menjadi raja kamu nikmati anggur singgasananya
seketika suami menjadi bisa kamulah penawar obatnya
seandainya suami masinis yang lancang sabarlah memperingatkannya..

Pernikahan ataupun perkawinan
mengajarkan kita perlunya iman dan taqwa
Untuk belajar meniti sabar dan redha Allah swt.
kerana memiliki suami yang tak segagah mana
justru kamu akan tersentak dari alpa
kamu bukanlah Khadijah yang begitu sempurna didalam menjaga
pun bukanlah Hajar yang begitu setia dalam sengsara
cuma wanita akhir zaman
yang berusaha menjadi solehah… amin…