nuffnang

cik husna nuna

Rabu, 24 Oktober 2012

~~Kenali Wanita~~

a) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan.
b) Air - kedua, keenam, kesepuluh
c) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
d) Angin- keempat, kelapan, keduabelas

WANITA BERUNSUR TANAH
1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta
rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak
sombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan
sentiasa menjaga kecantikan.

WANITA BERUNSUR AIR
1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi
semangat.
2) Mengambil berat
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan
pasangan
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis
6) Mudah menangis

WANITA BERUNSUR API
1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas
menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu
6) Berwaspada selalu

WANITA BERUNSUR ANGIN
1) Lemah lembut dan menenangkan
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah ubah

Selasa, 16 Oktober 2012

Jom Main FB





Jom main emo2 ...kt fb ...

Yess !!!!


Yes .... kau dan lupa
yes .... kau buat silap
yes .... kau sedar
yes ... Kau nk kembali


tapi sori ... aku tidak terima kau lagi
terima kasih dan sila pergi ,,


Bercinta


Bercinta memang mudah
untuk dicintai pun memang mudah
tapi untuk dicintai oleh orang yang kite cintai
itulah yang sukar diperolehi ..


Rusuk kiri ku ...




Rusuk kiri ku

Tumbuhnya engkau dengan kehendakNYa
Menjadi peneman hari-hari hidupku
gembira aku bahagia aku dengan adanya kamu,
menjadi sokongan , buat diriku.

Tak ku lupa, pengorbanan dengan jasamu
menjadi sesorang isteri dan seorang ibu untuk anakmu

Oleh itu, ' I love You ' dan Saya Sayang Kamu'
Rusuk Kiriku

Hati ..





hati ,
Jangan terlalu mudah mempercayai
sehingga satu-satu benar terbukti

berikan ruang untuk diri sendiri
supaya tidak menjadi luka dihati

biarlah sedikit curiga menguasai
sehingga kau benar- benar menjadi isteri

Jangan Hina Negeri Kelantan



Sejujurnya, sedih dan terkilan dengan sikap segelintir rakyat Malaysia yang mengaku telah merdeka jiwanya tetapi pada masa yang sama tetap bodoh dan bebal menghina rakyat Kelantantanpa ada sekelumit perasaan malu.

Terbaru, seorang tutor sambilan di UTM, Skudai yang bernama Shafie Rosli dari Johor menghina seluruh rakyat Kelantan . Benarlah orang kata, walau setinggi mana pun belajar tetapi ditakdirkan oleh Tuhan untuk menjadi 'bodoh' tetap juga membawa 'kebodohan' nya kemana-mana walaupun menyambung pengajian peringkat PHD pada umur 25 tahun.

Kepada Shafiei Rosli, kami seluruh warga Kelantan mendoakan anda supaya anda selamat. Doa orang yang dizalimi dan disakiti insyallah didengar olehNya. Mungkin ujian awal Allah adalah memberi kamu 'kebijaksaan' menyambung PHD pada umur 25tahun. Tapi hari esok belum pasti.

Melaungkan 'say NO to fanaticim' , tetapi diri sendiri yang terlalu bebal dengan fanaticm. Inilah contoh manusia yang paling bongkak yang pernah kami jumpa.

Ngaji tinggi-tinggi , tapi bodo bertingkat-tingkat.

"Anda boleh membunuh 100 pemuda Kelantan, tetapi anda belum tentu mampu membunuh 1 jiwa pemuda Kelantan " 

Ayuh tekan share dan sebarkan 'kecerdikan' seorang tutor sambilan dari UTM ,Skudai ini.

Ini nombor telefon Shafiei Rosli : 07-5534384/013-7984950
FB :http://www.facebook.com/mshafierosli



Selepas kahwin nanti,


Selepas kahwin nanti,
Isteri masak ~> suami makan.
Suami imam ~> isteri makmum.
Suami baca doa ~> isteri aminkan.
Isteri merajuk ~> suami pujuk.

~> Hidup saling melengkapi selepas perkahwinan. Bahagia kan? (,"(",)~

~> Itulah KEMANISAN sesudah sebuah PENANTIAN
Walaupun PENANTIAN itu satu PENYIKSAAN tapi percayalah sebuah penantian yang disandarkan kepada REDHANYA tak kan sia2 dan kita akan merasai satu ANUGERAH yang terhingga dari sebuah PENANTIAN yang penuh dengan KESABARAN itu (,^^(^^,)

BUnga

________▄██✿███▄
_______ ▄██▀██████▄
______██▀__███▒████
_____██____███░░‿░▀
______██____██░░░░░
_______██____ ██░░♥ _ (❀✿❀)
________ █_____ █▒ ___ (✿ ☼ ✿)
_________█ ___▓▓░▓___ (❀▐ ❀)
____█❀ _█_ ▓▓▓▒░▒▓__█_▐__▄
_____▀█▀_ ▓▓_▓▓▒░▒▓ ▀█▐_█
_________▓▓_▓▓▓▓▓▓____ ▐▀
_________▓▓_▓▓▓▓▓______▐
_______ ▓▓__▓▓▓▓_▓▓____▐░
______ ▓▓__▓▓▓▓▓___▓___▒▒
_____ ▓▓_▓███❋██▓__▓▓▓
___▒▒___▓██▒███▒▓
___░___▓██▒███▒██▓
______▓██▒███▒███▒▓
_____▓██▒███▒███▒██▓
_____▓█▒███▒███▒███▒▓
▓___▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓________▒░░░▒░░░▒
▓________▒░░░▒░░░▒
▓________▒░░▒_▒░░░▒
▓________▒░░▒__▒░░░▒
▓________▒░░▒__ ▒░░░▒
▓________▒░░▒__▒░░░▒
▓________▒░░▒▒░░░▒
▓▄▄▄▄▄▄▒░░▒░░▒
▓██████▒░░▒▒
▓_█❤█___███
▓███____ ███
▓█_______███
▓________██❥█
▓________██▀██▄

Isnin, 8 Oktober 2012

TAKUKAH KAMU.. ??

TAKUKAH KAMU.. ??

♥ Seorang muslimah yang tak melayan lelaki apabila ditegur janganlah kau kata dia sombong ,
♥ Seorang muslimah yang tiada teman lelaki , janganlah kau kata dia tak laku ,
♥ Seorang muslimah yang tegas dalam memelihara prinsip aurat , janganlah kau kata dia kolot ,
Seorang muslimah yang tak pandang kau tika bersemuka , janganlah kau ingat kau hensem sangat sampai dia takut nak pa
ndang , -_-"

TAHUKAH KAU WAHAI ADAM ,

Apa yg ada di sebalik sekeping hati muslimah itu ?
Ketahuilah , dia sedang berjuang memelihara hati engkau supaya tegar meletakkan Allah di atas singgahsana dalam hatimu .
Dia mahukan engkau , menjadi mujahid yang sibuk menegakkan kalimah haq berbanding melayani hawa nafsumu .
Betapa dia sangat takut andai dirinya menjadi punca kelalaian hatimu dalam menunaikan haq Allah .
Betapa dia sangat takut andai dirinya mengkhianati haq Allah dgn mengambil alih singgahsana Allah dalam hatimu .. ♥ ^_^

Bukan mudah menjadi suami,

Bukan mudah menjadi suami,
Harus bertanggungjawab terhadap keluarga, Ibu dan juga Isteri,
membahagiakan mereka berdua,
mentaati ibu dan juga menjaga hati isteri,

Bukan mudah menjadi suami,
Harus mendidik isteri dan anak-anak ke jalan ALLAH,
Memberi makan isteri dan anak-anak dari jalan yang halal,
Melayan isteri dengan sabar dan ikhlas,
Harus memimpin rumah tangga dengan kebijaksanaan dan penuh p
erasaan,

Bukan mudah menjadi suami,
Jangan bermimpi beristeri banyak,
Jikalau satu pun tidak mampu di jaga dan di didik dengan sempurna,
Apalagi di tambah dengan dua atau tiga,

Begitulah sang suami..

Fahamilah tanggungjawab anda, Wahai para Suami dan Calon Suami yang diamanahkan semasa kita menjawab akad untuk seorang wanita, yang menjadi isteri anda.

Fahamilah amanah anda, yang diberikan oleh ALLAh kepada kita. Jagalah kami, para isteri dengan sebaik-baiknya.

“Ingatlah bahawa manusia yang baik adalah yang baik pada keluarganya, dan lelaki yang baik adalah yang baik pada isterinya.”

Lawak ....

Nak di jadikan cerita, adalah seorang gadis 18 tahun menjadi pelacur sambilan ketika waktu lapang di sebuah rumah urut di hujung kampungnya. Gadis ini tinggal bersama neneknya yang dah tua di pinggir kampung berdekatan dengan bandar kuantan. Walaubagaimanapun, neneknya tidak tahu menahu pasal kegiatan cucunya itu.

Suatu hari, satu kumpulan pelacur telah diserbu di rumah urut tersebut,
termasuklah gadis yang diceritakan ini. Polis meminta kesemua pelacur-pelacur berdiri berbaris dan membuat satu garisan lurus. Semasa pelacur-pelacur itu sibuk berbaris, tiba-tiba muncul nenek tua kepada gadis itu jalan sambil terbongkok-bongkok kerana ingin membeli belacan di kedai hujung kampung. Sedang nenek itu berjalan, terperasan lah akan cucunya yang sedang berbaris itu, lalu dia pun bertanya kepada cucunya, “Kenapa kamu berbaris di sini cu?” Disebabkan gadis itu takut akan diketahui neneknya tentang kegiatannya, maka cucunya pun menjawab “Ni nenek, ada orang nak derma oren 1 kotak, jadi dia minta kami berbaris untuk terima oren tu la.” Setelah mendengar penjelasan dari cucunya, dia pun memulakan langkahnya yang perlahan itu untuk beredar. Tiba-tiba nenek itu terfikir, baik aku berbaris jugak, boleh bawak balik 1 kotak oren lagi. Lalu, nenek si gadis itu pun turut berbaris dihujung barisan dengan niatnya, mengharapkan 1 kotak oren itu.

Dalam masa yang sama, beberapa anggota polis sedang mengambil kenyataan-kenyataan dari gadis yang sedang berbaris itu. Apabila sampai giliran mendapatkan kenyataan orang terakhir, dia terkejut kerana tercegat seorang nenek yang bongkok tiga macam tiada kudrat sedang berdiri sambil tersengih.Polis itu tercengang lalu tertanya, “Kamu ni nenek tua, bagaimana kamu lakukannya?” Si nenek (menyangka soalan itu ditanya tentang bagaimana dia boleh makan oren itu) Nenek itu pun menjawab, “Oh senang je. Saya hanya cabut gigi palsu dan mula sedut sampai airnya kering.”

Petua Mendidik Anak Menghormati Ibu Bapa

1. Jika si ibu marahkan anak, bapa mesti diam dan jangan campur tangan semasa anak itu dimarahi. Begitulah sebaliknya. Jika tidak, anak akan hilang rasa hormat terhadap ibu atau bapa yang memarahi anak. Anak mencontohi apa yang diajar atau dididik oleh ibu bapanya. Apabila berlaku percanggahan arahan atau peraturan, anak akan menjadi keliru siapakah yang p
atut dia patuhi, si ibu atau si bapa?


2. Bapa jangan menengking, mengherdik atau bertengkar dengan Ibu di hadapan anak-anak. Begitulah sebaliknya. Anak mencontohi tindak-tanduk ibu bapa. Satu rutin putaran kehidupan akan kembali dilakukan oleh anak ke atas ibu yang sering ditengking oleh bapa di hadapan anak-anak.

3. Sentiasa masak untuk anak dan ajak anak sama-sama masak atau makan. Makanan hasil tangan ibu dapat mengeratkan hubungan rohani anak dan ibu.

4. Ibu bapa MESTI makan bersama anak-anak.