nuffnang

cik husna nuna

Isnin, 8 Oktober 2012

Lawak ....

Nak di jadikan cerita, adalah seorang gadis 18 tahun menjadi pelacur sambilan ketika waktu lapang di sebuah rumah urut di hujung kampungnya. Gadis ini tinggal bersama neneknya yang dah tua di pinggir kampung berdekatan dengan bandar kuantan. Walaubagaimanapun, neneknya tidak tahu menahu pasal kegiatan cucunya itu.

Suatu hari, satu kumpulan pelacur telah diserbu di rumah urut tersebut,
termasuklah gadis yang diceritakan ini. Polis meminta kesemua pelacur-pelacur berdiri berbaris dan membuat satu garisan lurus. Semasa pelacur-pelacur itu sibuk berbaris, tiba-tiba muncul nenek tua kepada gadis itu jalan sambil terbongkok-bongkok kerana ingin membeli belacan di kedai hujung kampung. Sedang nenek itu berjalan, terperasan lah akan cucunya yang sedang berbaris itu, lalu dia pun bertanya kepada cucunya, “Kenapa kamu berbaris di sini cu?” Disebabkan gadis itu takut akan diketahui neneknya tentang kegiatannya, maka cucunya pun menjawab “Ni nenek, ada orang nak derma oren 1 kotak, jadi dia minta kami berbaris untuk terima oren tu la.” Setelah mendengar penjelasan dari cucunya, dia pun memulakan langkahnya yang perlahan itu untuk beredar. Tiba-tiba nenek itu terfikir, baik aku berbaris jugak, boleh bawak balik 1 kotak oren lagi. Lalu, nenek si gadis itu pun turut berbaris dihujung barisan dengan niatnya, mengharapkan 1 kotak oren itu.

Dalam masa yang sama, beberapa anggota polis sedang mengambil kenyataan-kenyataan dari gadis yang sedang berbaris itu. Apabila sampai giliran mendapatkan kenyataan orang terakhir, dia terkejut kerana tercegat seorang nenek yang bongkok tiga macam tiada kudrat sedang berdiri sambil tersengih.Polis itu tercengang lalu tertanya, “Kamu ni nenek tua, bagaimana kamu lakukannya?” Si nenek (menyangka soalan itu ditanya tentang bagaimana dia boleh makan oren itu) Nenek itu pun menjawab, “Oh senang je. Saya hanya cabut gigi palsu dan mula sedut sampai airnya kering.”

Tiada ulasan: